NECAM
» Instalacje LPG » NECAM
System GSI
Koltec i Necam rozpoczęły pracę nad nowym systemem w 1996 roku. Samochód benzynowy w nowym tysiącleciu musi spełniać bardzo niskie normy emisji spalin i jak już zostało wspomniane będzie wyposażony w system OBD i w pełni sterowany elektronicznie (Driving by Wire). Wyposażając taki samochód w system gazowy, muszą zostać spełnione takie same bądź lepsze normy emisji, a także system OBD musi w pełni funkcjonować również na zasilaniu gazowym. Dla rynku samochodów używanych (aftermarket) przystosowywanych do zasilania gazem LPG/CNG, wymogi EOBD wejdą w życie w roku 2004.
Specyfikacja fabryczna dla nowego systemy wtrysku.
Przy współpracy z kilkoma producentami samochodów określono wymagania dotyczące nowego, sekwencyjnego wtryskiwacza jak i samego ECU. System powinien być w pełni
i łatwo dostosowany do szerokiej gamy aplikacji. Ze względu na to, że nie wszystkie paliwa gazowe w systemach wtryskowych mogą pracować przy wysokim ciśnieniu, zdecydowano się na wtryskiwacz działający przy nadciśnieniu 1 bara i wysokim wskaźniku przepływu. Inne wymagania jakie miał spełniać nowy wtryskiwacz były następujące:
-
Wysoce dynamiczny zakres z liniową krzywą przepływu,
-
W pełni sekwencyjne działanie,
-
Niskie zużycie energii,
-
Kompatybilność z komputerem benzynowym ECU,
-
Zakres pracy od 6 do 16 volt,
-
Żywotność 500 milionów cykli,
-
Temperatura pracy od -25 do + 125 0C,
-
Odporny na zanieczyszczenia paliwa,
-
Oporność cewki min. 16 Ohm.
Aby uzyskać system wtrysku, który mógłby być wykożystany w szerokiej gamie pojazdów, układ został opracowany w ten sposób, by mógł zostać zastosowany do wszystkich rodzajów paliw, włączając hydrogen, przy niskim ciśnieniu pracy. Jedyną różnicą między aplikacjami CNG, LPG, czy hydrogenem jest magazynowanie paliwa w zbiorniku i stan paliwa. System wtrysku w zasadzie nie potrzebuje innych modyfikacji. Sekwencyjny wtrysk gazu może mieć zastosowanie w silnikach o małej, średniej i dużej pojemności.